Oärlig inledning av våren

Idag har jag stulit. Jag är en sakletare och en praktiskt verksam person som behövde det där som jag stal, 5 armeringsjärn och en itusågad träklump. Allt låg vid ett bygge bland hundratals av andra mycket dyrare föremål och det rättfärdigar en sån hygglig en som jag. Det var ett bygge utan stängsel eller något annat tänkbart som ska hålla tjuvar borta, för det hade det nog gjort, säger jag och söker upprättelse. Aldrig hade jag gjort mig mödan att klättra över stängsel och joxa fram och tillbaka, och det hade varit uppenbart olagligt.

Armeringsjärnen är sådär snyggt ärgade och är böjda på mitten och ser ut som bokstäverna u och n. Jag har tänkt använda dem som små n med benen rakt ner. Armeringsjärnen ska blir blomsterstöd till min kolonilott. Sockerärt och luktärt ska växa vackert i kontrast till rödbrun rost med sina illgröna rankor och färgstarka blommor. Träklumpen passar utmärkt till verandans höga kant upp till altandörren. Nu kan jag lättare balansera kaffebrickan från köket till uteplatsen då vännerna sitter i väntan en skön dag som denna.

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar